Chapter 4; I need to be alone

Detta har hänt:
"He's going to Green Monkey tonight." sa jag samtidigt som jag slog mig ner i soffan, för ännu en shot.
"He is? So are we!" sa Lucy glatt.
"Yeah, I know." skrattade jag. 
 
Efter två shottar till kände vi alla att det var dags att börja dra sig mot Green Monkey. Shottarna som vi svept hade redan fått oss fnittriga och glada, det märktes att ingen av oss hade druckit alkohol på några veckor. Jag var glad över att jag åtminstone hade ätit på dagen, annars skulle jag nog blivit helt borta av några få drinkar till. Jag valde ett par blåa klackskor. När Lucy tog ett par svarta skrattade vi en stund; hon hade blå klänning med svarta skor, och jag tvärt om. Vi såg så matchande ut. Samantha tog ett par röda, vilket matchade hennes läppstift. Mer än nöjda med våra utseénden började vi gå mot Green Monkey.

 
 
 

Det var smockat med folk i kön för att komma in till Green Monkey. Det var vanligtvis mycket folk på fredagar, men just denna var det extra mycket, av någon konstig anledning. Vi alla tre suckade, men ställde oss i den enorma kön. Kön förflyttade sig sakta men säkert framåt. När vi stod vid insläppet stängde de iför och en stor man ställde sig bakom blockeringen.

"The club is full, we can't let you pass through. I'm sorry girls." hans röst var hård och lät inte det minsta ledsen. Klagomål och suckningar hördes bakom oss, och likaså ifrån oss. Vi gick ur kön med besvikna miner.

"Are you serious?" började en kille från kön jiddra mot vakten. Vakten fnös högt åt honom bad honom vänligt men bestämt att backa, vilket killen gjorde. Han hade inte en chans mot den stora välbyggda mannen.

"Well this sucks.." muttrade Samantha samtidigt som hon stod och skiftade mellan att lägga sin kroppstyngd på vardera ben. Ett dovt pling hördes ifrån min kuvertväska. Jag fumlade lite med den annorlunda öppningen innan jag lyckades få upp den.

 

From Harry:
Are you inside? I am! x

 

To Harry:
No.. Guard said it was full inside :(

 

"Who was it?" frågade Lucy.
"It was Harry. He asked if we were inside." suckade jag. Vi alla tre hade vart så taggade, nu kändes det tvärtom däremot. Visst fanns det andra uteställen, men Green Monkey var allas favorit. Samantha’s blick riktades mot något bakom mig.
”Uhm, Jessy.” hon nickade mot mig för att signalera att jag skulle vända mig om. Jag vände mig om, och fick syn på den långa killen som kom gåendes mot oss.
”Hi!” sa han och log brett.
”Hii.” svarade jag med ett svagt leénde. Han drog in mig i en snabb kram, vilket fick mig att inse hur kort jag var jämfört med honom, mitt huvud var i hans axelhöjd. Han skakade hand med Samantha och Lucy, och presenterade sig artigt.
”We already know your name.” sa Samantha med ett flin.
“You do? How?” skrattade Harry. Samantha gav mig en retfull blick, och flinade sedan ännu bredare.
”Jessy has been talking  A LOT about you.” sa hon sedan. Jag öppnade min mun av ren förvåning, det hade jag inte gjort! Om något så var det hon och Lucy som hade tvingat ur mig massa info om honom. Jag skruvade på mig lite obekvämt, medans Lucy och Samantha bara fnittrade.
”Anyway, let’s go inside.” sa Harry och gestikulerade med handen.
”Uhm, we can’t go inside.” påminde jag honom.
”Yes, you can. Come.” hans röst var övertygande.
Vi följde honom till insläppet, han high-fivade med vakten och viskade ett par ord i hans öra. Vakten nickade och log sedan mot oss alla.
”Have a good night.” sa han och öppnade upp dörren för oss. Jag, Samantha och Lucy utbytte märkliga blickar med varandra samtidigt som vi tog oss in till klubben.


Vi följde efter Harry genom folkmassan, tills vi kom till den ena sidan, där små bås med bord och soffor var utplacerade. En kille med brunt hår och de valpigaste ögonen jag någonsin skådat satt med en drink i sin hand.
”This is Jessy, Lucy and Samantha.” sa Harry och pekade på oss.
”Liam.” sa killen och granskade oss alla tre som hastigast. Harry satte sig ner bredvid Liam, och vi tog soffan mitt emot.
”We’re just going to get some drinks.” sa Lucy i mitt öra för att försöka överrösta den höga musiken. Jag nickade som svar och följde sedan henne och Samantha med blicken. Jag kunde svära på att de bara ville lämna mig ensam med Harry. Fast å andra sidan, jag tog gärna emot en drink. Harry och Liam pratade med höga röster om någonting jag inte orkade lyssna på. Jag satt mest och kollade ner i mitt knä, då jag inte hade en aning om vad jag kunde prata om.
"Where did your friends go?" Harry lutade sig över bordet för att komma närmare.
"They left me!" förklarade jag med ett skratt. Harry reste sig, och gick runt bordet och slog sig ner bredvid mig. Lukten av hans parfym spred sig, luktade gott gjorde han verkligen.
"Did they? Seriously?" frågade han när han satt sig till rätta. Jag skakade på huvudet och skrattade till lätt.
"They should be back soon."
"Oh, okey."
Precis som jag förutspått några sekunder tidigare, så kom Lucy och Samantha. De kollade lite förvirrat på hur vi satt, men slog sig sen ned bredvid Liam. Samantha räckte över en drink åt mig, som jag tacksamt tog emot. Jag tog några klunkar av den rosa drycken - smaken var söt och fruktig. Jag grimaserade lite åt eftersmaken av vodka. Harry skrattade lite åt min grimas, jag log ett stelt leénde tillbaka.
"If you drink that in 10 seconds I'll buy you a new one." hans leénde var brett och utmanande. Han gjorde det antagligen bara för att få mig full, men one does not simply utmanar Jessy Brown. Klart jag kunde svepa drinken på tio sekunder, jag är ju trots allt Jessy Brown.
"Deal." svarade jag med kall ton. Harry log snett och nickade mot drinken. Jag höjde glaset och svepte sedan ner den söta drycken. Lucy och Samantha applåderade.
"No biggie." sa jag med en axelryckning och ställde ner det tomma glaset på bordet. Harry fnös till och reste sig sedan.
"C'mon." han greppade tag i min handled och drog mig mot baren. Det var först när jag kom upp på benen som jag insåg hur mycket den där drinken jag svepte hade påverkat mig. Jag snubblade till lite, men Harry såg det inte då han gick framför mig. Vi trängde oss fram över dansgolvet, där halvnakna tjejer stod och dansade vilt. Vem var jag att döma dom; jag hade ungefär lika lite kläder på mig själv. 

Harry räckte över Redbull vodkan han just köpt åt mig, och tog sedan en klunk ur sin egen. Vi gick tillbaka till det lilla båset, där Samantha så gott som satt på Liam. Stackars Liam, Samantha kunde vara lite... klängig, när hon druckit. 
"I'll be right back.. I'm just gonna, ehum, take some air." ursäktade sig Liam och reste sig hastigt. Jag och Lucy gav varandra en menande blick och började genast skratta. Samantha suckade och lät hennes arga blick vandra mellan mig och Lucy. Harry gav oss en undrande blick, han förstod nog inte alls vad som pågick. Jag tog ytterligare några klunkar av drickan som fanns i glaset jag hade i handen. Jag insåg att det bara var några få klunkar kvar, så jag svepte ner det också. Liam kom tillbaka, och jag såg hur Lucy viskade någonting i Samantha's öra. Det var antagligen något om att hon skulle lugna ner sig några kilon. Eller, jag hoppades det. Annars skulle hon nog skrämma iväg den stackars killen.
"Jessy, would you like to dance?" frågade sedan Harry från ingenstans. Alkoholen fick mig att fnittra till lite nervöst som svar, men ärligt talat blev jag lite förvånad. Det kom så plötsligt. Eller så var det bara min hjärna som inte hängde med i svängarna. Jag kollade på Lucy som mimade ett 'yes'.
"Uhm, of course." log jag sedan mot Harry. 
Först kändes det mest stelt och pinsamt, men när jag faktiskt insåg att jag hade alkohol i kroppen, musiken dunkade högt och en snygg kille som faktiskt bad mig dansa med honom, släppte jag loss. Min rygg var vänd mot Harrys framsida, och våra kroppar var pressade nära varandra. Det märkes att han gillade det dock, då hans händer greppade tag vid min midja och pressade mig ännu närmre honom. 
"You're so hot right now." den låga och raspiga rösten sände rysningar ner längs min ryggrad.
"You're not so bad yourself." kontrade jag. Harry skrockade lågt.

"Oh my god.." mumlade jag lågt när huvudvärken smällde till med full kraft. Solen lös starkt in genom mitt fönster, då inte ens persiennerna var ifördragna.
"Good morning to you too." sa en morgonhes röst. Att jag hade sällskap av någon kom som en ren chock, jag tjöt till av förvåning och vände mig hastigt om. Harry kollade på mig med höjda ögonbryn.
"I didn't know you were here." pustade jag ut.
"Yeah, you were pretty wasted last night.." han skrattade lågt. Jag noterade hans nakna överkropp som skymtades under täcket.
"Did we.. uhm..-" började jag generat, men blev avbruten.
"Had sex? No." svarade Harry. Jag pustade ut åter igen. Frågan är vad han då gjorde i min säng, men som om han läst mina tankar svarade han.
"You asked me to walk you home, so I did. And I was about to leave as fast as I saw that you were safe in your bed, but you asked me to stay." förklarade han.
"Oh, uhm, thank you." log jag, något stelt. 
Jag reste mig upp och gick sedan till badrummet för att fräscha upp mig. Jag tvättade bort gårdagens smink, borstade håret och slutligen tänderna. När jag kom in i mitt sovrum var inte Harry längre kvar i rummet. Jag kröp ur klänningen, som jag somnat i, och bytte ut den mot ett par slappa mjukisbyxor och en svart hoodie. 

När jag gick till köket för att fixa något att äta, fann jag Harry i soffan framför TV:n. Någon tog för sig ordentligt. Jag skakade bort den tanken och gick i tystnad förbi honom och vidare in i köket. Jag fyllde en tallrik med yoghurt, men struntade i att fixa något ätbart åt honom. Han fick allt fråga om han ville ha något. Jag gick mot soffan för att göra honom sällskap, men jag stod fastfrusen bakom soffan när jag såg vad som visades på TV:n.

"The 22 year old man, Zayn Malik will today be released after two years in prison. The crime he committed got much attention from media around it, since people had so many different thoughts and opinions about it. But as I said; today the 22 year old will get released! Now, over to the weather with Kayla."

Tallriken jag höll i min hand föll till golvet. Harry vände sig om av chocken och kollade på mig ett par sekunder. Min armar hängde slappt längs sidorna, och min blick var fastfrusen.
"What happend? You want me to help you?" frågade han vänligt. Jag svalde hårt klumpen som bildats i min hals.
"No. Please just get out of here, I need to be alone." klämde jag fram mellan sammanpressade läppar. Harry gav mig en förvirrad blick, men reste sig upp ifrån soffan.
"Bye." ropade han ifrån hallen, och sedan smälldes ytterdörren igen. Jag föll ner på mina knän, och kunde inte hejda tårarna. Så det var nu det var dags för alla känslor att bli upprivna, ännu en gång.


Kapitel 4 my dear readers ^_^ Hann tyvärr inte skriva fler kapitel än såhär, men nästa kommer troligtvis upp på söndag eller måndag. :3 
KOMMENTERA.


Kommentarer
Postat av: W

På söndag please! :D

2013-07-25 @ 21:31:21
Postat av: lisA

Så grym! Meeeer:)

2013-07-27 @ 13:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0