Chapter 8; What a dickhead

Detta har hänt:
"Thank you so much for the food and everything." log jag där jag stod i dörröppningen.
"Thank you for wanting to come." svarade han charmigt. Generat kollade jag ner på mina fötter, men det tog inte lång tid förrän några fingrar greppat min haka. Han lyfte upp mitt ansikte så att våra ögon fick kontakt, och kollade sedan djupt in i mina ögon. Det kändes som att han såg genom hela min själ. Efter vad som kändes som år närmade sig hans ansikte mitt, och slutligen möttes våra läppar. Hans läppar kändes alldeles perfekta mot mina. Ett varmt pirr for genom kroppen, innan kyssen avslutades. 
"Byee." log jag.
"Bye."
Jag klev in i taxin som genast började brumma iväg. Den körde rysligt fort, och jag satt på helspänn hela vägen. Det var först när den stannat utanför min port som jag slappnade av. Jag skulle precis börja betala, men chauffören avbröt mig.
"Mr Styles has already paid." sa den korta gråhåriga mannen. Han lät extremt uttråkad och kollade inte ens på mig när jag talade. Smått irriterad av chaufförens otrevlighet smällde jag igen bildörren och gick upp till min lägenhet utan att säga ett ord.

 
 
Känslan av att dricka en kopp te i lugn och ro, utan att stressa, var oslagbar. Inte för att jag misstrivdes på jobbet, men att vara ledig i två veckor skulle allt annat än skada. Just imorse hade jag vaknat av ett samtal från ingen annan än Harry, som frågat om jag ville äta frukost tillsammans, därav drack jag endast en kopp te nu. Jag sneglade ut genom köksfönstret, där mörka moln prydde himlen och små regndroppar föll tungt mot marken. En lätt suck lämnade mina läppar då jag tänkte på det gråa vädret. Det var ganska mysigt ibland - sittandes i en soffa tittandes på film. Jag slängde en snabb titt på klockan, som visade att det var dags för mig att skynda på lite. 
 
Jag virade en handduk längs min blöta kropp, och steg sedan ut ur duschen. Badrumsspegeln var alldeles immig från den varma duschen. Jag drog med handflatan över imman, men ångrade det nästan då jag såg det trötta ansiktet som speglades. Jag hade inte kommit allt för sent i säng kvällen innan, men jag var ändå brutalt trött. Jag lät mitt hår vara uppsatt i knuten jag haft när jag duschat, då det inte var någon idé att försöka hinna styla det innan Harry skulle hämta upp mig. Jag styrde stegen mot sovrummet, där jag valde ett par underkläder och sedan ett par vita jeans och en mintgrön blus. Ett par silvriga armband åkte även på. Mobilen som låg vilandes på sängen plingade till.
 
From Harry:
There in 5 :) x

Stressat målade jag ögonbrynen och tog på ett tunt lager mascara, och sedan nästintill sprang jag in i badrummet igen för att borsta tänderna. Jag klädde sedan på mig mina skor och en tunn jacka, och gick ut på parkeringen. Harry's bil stod parkerad direkt utanför porten, de få metrarna som jag var tvungen att spendera i regnet sprang jag genom. Han log brett när jag slagit mig ner i passagerarsätet.
"Hi." sa han efter några sekunder.
"Helloo." svarade jag. Motorn brummade igång och Harry tryckte ner gaspedalen.
"You smell good." sa han med låg röst efter ett par minuters tystnad.
"Thank you." svarade jag, något generad. Ett pirr uppstod i min mage under några sekunder. 
Jag älskade komplimangerna han gav mig, men ibland kändes det nästan som om han kände sig tvingad att säga dom. Jag förstod innerst inne att det absolut inte var så, men jag antar att det är en sån där tjej-grej man har. Varför skulle någon vilja ge mig alla dessa fina komplimanger?
Mina tankar avbröts när bilen stannade på en parkering. Vi klev ur bilen och började bege oss ner för den befolkade gatan mot ett litet café.
 
Regnet började falla allt tyngre och mera ju längre vi gick. Slutligen nådde vi fram till cafeéts entré. Den gröna trädörren knarrade till när jag drog upp den. Värmen slog emot mig, och även lukten av nybakat. 
"I'll go and order for us, pick a table." log jag mot Harry. Jag såg att han var påväg att insistera på att få betala eller liknande, men han stängde sin mun när jag gav honom en menande blick. Jag gick mot kassan, där en lång och knubbig gubbe med rosiga kinder stod.
"What does this beautiful lady wants?" frågade han med ett brett leénde. Jag skrattade till åt hans vänlighet.
"Thank you, and I'd like to have two tomato and ham sandwiches, a cuppa' tea and a coffe please." log jag.
"That'll be 11.20 pounds please." log han tillbaka. Jag skulle precis börja rota runt i min plånbok, när jag kände en stor hand läggas på min axel. Jag var beredd på att få se Harry's glada ansikte, på väg att instistera om att få betala. Istället möttes jag av mörkt, näst intill svart hår, en skinnjacka och skäggstubb. De bruna ögonen var vidgade och stirrade på mig i flera sekunder. Mitt hjärta slutade plötsligt slå.
"J-jessy?" stammade Zayn slutligen. Jag kunde bara nicka långsamt till svar. Hans hand, som legat på min axel ända tills nu, föll ner och hängde slappt längs hans sida. Han tycktes vakna upp ur sin lilla trans, då han skakade på huvudet och sedan steg fram till kassan.
"I'll pay for her." sa hans mörka röst bestämt. Den knubbiga gubben i kassan stirrade först storögt på den mörkhåriga killen, men nickade sedan snabbt.
"11.20 pounds please." upprepade han. 
Zayn drog upp sin plånbok ur bakfickan och betalade utan att säga ett ord.
"Uhm... T-thank you." tackade jag. 
"No problem." log han. 
Allting med honom kändes så bekant. Lukten av rök, skinnjackan, frisyren, allt. Gubben i kassan harklade sig då han precis ställt fram det sista på brickan. Jag lyfte upp brickan och kollade sedan på Zayn, som kollade ner på brickan.
"You're here with someone?" frågade han. Hans tonläge var genast förändrat.
"Yes, I am.. I can give you the money back." erbjöd jag mig.
"No." svarade han kort.
"Is there a problem here?" frågade en bekant röst bakom mig. Zayn's blick fästes på något bakom mig. Jag vände mig om, och såg de bruna lockarna.
"Yeah, you." spottade Zayn. Min kropp ryckte till och mina ögon spärrades upp, vad hade det tagit åt honom? Efter att inte ha sett mig på två år, kommer han och betalar min frukost för att sedan ändra humör totalt. Harry steg upp bredvid mig och la en arm över mina axlar, och ledde sedan bort mig mot vårat bord utan att säga ett ord till Zayn. 
 
Vi åt våran frukost i tystnad, det tycktes som att ingen visste vad den skulle säga. Zayn gick sedan förbi oss med en take-and-go kasse i handen. Han stirrade ner Harry totalt, och knuffade till honom med sin hand när han passerade. 
"What a dickhead." fnös Harry när Zayn gått ut genom dörren.
"I don't know what got into him. I've never seen him like this-.." började jag innan Harry avbröt.
"You don't need to explain for him. I think prison happend." hans röst lät bestämt men mjuk på samma gång. Jag nickade instämmande. Jag skulle inte sitta här och ursäkta honom; han betedde sig som en skitstövel utan anledning. Jag hade förväntat mig att första mötet med honom skulle vara intensivt - men inte på detta sättet. 

Blev lite kortare än vanligt, sorry :) xx KOMMENTERA

Kommentarer
Postat av: lis sa

Merr :)

2013-08-21 @ 22:37:19
Postat av: Tanja!

Meeer! :D

2013-08-21 @ 23:50:22
Postat av: h

Jättebra som vanligt!! :D

2013-08-22 @ 23:13:36
Postat av: Clärina

Sjukt bra! GE MIG MER MÄNNISKA. LUV YA'

2013-08-26 @ 20:19:24
URL: http://1directionff.devote.se
Postat av: Anonym

Åh älskar den!! Meeeeeraaa!!

2013-08-27 @ 22:42:44
Postat av: Zara

Mer mer mer mer mer meeera!!!!! <33

2013-08-27 @ 22:43:18
Postat av: Louise

omgomgomgomgomg så bra!

2013-08-29 @ 11:56:00
Postat av: Mira

Mera! Jag dööööör jag behöver mera älskade människaaaaa! I Luv yaaaaaaaa'

2013-08-30 @ 21:21:22
Postat av: W

Mera plis

2013-08-31 @ 08:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0