They don't know about us, chapter twenty

Previously on They don't know about us:
(Zayns perspektiv)
Ytterdörren öppnades och en mörk röst hördes in i köket.
"Hello?" jag skulle gissa på att det var Jessys pappa.
"Hi dad!" ropade Jessy tillbaka. Mr Brown klev in i köket, och där stod jag i bar överkropp. Som att det inte redan hade uppstått en pinsam situation emellan oss-
 
När pappa klev in i köket hade han ett stort leénde på sina läppar. Zayn stod en bit bakom mig och log lite generat, det var antagligen en once in a lifetime. Att se Zayn generad, alltså. Pappa kollade på Zayn och harklade sig sedan.
"So, what are you going to do today?" frågade han sen med blicken fäst på mig.
"Ehum, I don't know. I'm going to see Lucy." svarade jag med ett litet leénde. 
"Okay."
En pinsam tystnad låg i luften. Jag nickade lite lätt mot pappa och tog mitt juiceglas och gick mot mitt rum, med Zayn efter mig. När jag stängt rumsdörren efter oss skrattade Zayn till.
"What?" frågade jag nyfiket.
"I got this feeling.. That your dad doesn't like me that much."
"Why?" skrattade jag.
Zayn gav mig en menande blick och jag kunde inte låta bli att skratta. Han hade faktiskt rätt, det var nog ingen idé att försöka dölja det heller. 
"I should call a cab to give me a ride to the local, so I can get my car." sa Zayn medans han klädde på sig sin t-shirt.
"Me and Lucy are going to clean up the place, you can go with us. She's coming over here soon." föreslog jag. 
"Okey, sure."
 
"This place is a mess!" utbrast Lucy när hon såg på röran, och då hade vi inte ens kommit innanför lokalens dörrar än. Jag suckade samtidigt som jag himlade med ögonen. Lucy hade rätt, hela stället var en ända stor röra. Zayn hade redan åkt iväg, och det var endast jag och Lucy som dykt upp för att städa. Under en sten under trappan låg nyckeln till lokalen, Lucy plockade upp nyckeln och låste sedan upp dörren.
"Ready?" frågade hon med handen på handtaget.
"Yes." svarade jag med ett försök till allvarlig röst. Lucy öppnade upp dörren. Jag tror vi båda två höll andan när hon öppnade, då vi samtidigt andades ut tungt när vi kikade in genom dörren.
"It's not that bad." sa jag lättat. Vi klev in och insåg att det faktiskt knappt var stökigt alls. Några få plastmuggar låg på golvet, men inga spyor eller andra äckligheter. Vi började genast städa.
"Could you please tell me about you and Matt?" frågade jag bedjande efter en stunds tystnad. Lucy kollade på mig och drog på smilbanden innan hon återgick till städningen.
"We've found eachother, I guess." sa hon tyst.
"Keep talking." fnittrade jag uppmuntrande.
"We kind of... had sex on prom night, and I really like him." fortsatte hon. Jag plockade upp en plastmugg och kastade den på Lucy, som genast brast ut i skratt.
"Whaaat?" skrek hon gällt.
"You had sex with him?! I'm happy for you, but why didn't you tell me earlier?" skrattade jag. Lucy ryckte på axlarna.
"What about you and Zayn. Have yo-.."
"No!" avbröt jag. "We haven't had sex." kinderna började hetta.
"But you do like him?" 
"Yes, I do. But I just don-" denna gången var det Lucy som avbröt mig.
"You can't be a virgin forever." sa hon med höjda ögonbryn. Jag suckade djupt. Den här konversationen var pinsam för mig. Klart jag inte kunde vara oskuld föralltid, men jag behövde väl inte skynda mig..?
"Just continue cleaning." sa jag tyst och buttert. Lucy fattade vinken och efter det städade vi i tystnad. 
 
"Thank you for the ride home." tackade jag när vi stannade utanför mitt hus.
"Anytime bestie! I'm sorry if I pushed a button earlier."
"Sorry for being grumpy." ursäktade jag.
"It's ok. I love you, bye!"
"I love you too. Bye Lucy!" vinkade jag och gick in i mitt hus. Jag ropade hallå men fick inget svar, både mamma och pappa var antagligen på sina jobb. Pappa hade nog bara vart hem på sin lunch tidigare. Klockans visare berättade att klockan var tjugo i sex. Det regnade oavbrutet utanför, inte så roligt på den första lediga dagen. Jag gick in på mitt rum, där hämtade jag ett set med underkläder och sedan gick jag in i duschen.
Jag stod länge under de varma strålarna av vatten innan jag slutligen klev ur duschen med en handduk virad runt kroppen. När jag torkat kroppen bakade jag in håret i handduken, och satte sen på mig underkläderna. Jag gick in på mitt rum och kastade mig på sängen, och fumlade med handen efter mobilen. Två nya sms.
 
"If the weather is nice tomorrow, would you like to go to the beach? :)" från Lucy.
 
"Sure! That'd be nice :D x" svarade jag.
 
"Come over for movie night?" från Zayn. Jag funderade ett tag på vad jag skulle svara. Jag hade ju inget bättre för mig, fast det skulle vara skönt att bara ligga hemma och slappa.
 
"Okey. But I don't want to come home so late! :)" svarade jag till slut.
 
Jag reste mig upp och öppnade garderoben efter några passande kläder. Valet föll tillslut på ett par bekväma leggins och ett slappt vitt linne, över det tog jag även en svart hoodie. Mobilen plingade till.
 
"I'll pick you up in 25 minutes. :) x" 

Jag lät smset vara osvarat, istället målade jag ögonbrynen, hade på puder och slutligen lite mascara. Jag startade hårfönen och blåste håret torrt. Det fick några lätta vågor naturligt, vilket såg bra ut. Slutligen tog jag några sprut med parfymen. Jag granskade mig i spegeln och insåg att det fick duga. Utanför mitt fönster såg jag den mörka bilen rulla upp bredvid huset. Jag la ner mobilen i fickan på hoodien och sprang sedan till hallen och satte på mig de slitna conversen. När jag kom utanför dörren drog jag på mig luvan för att skydda mig mot regnet, sen sprang jag ut till bilen.

Kort kapitel :c 5 kommentarer för nästa :) x

Kommentarer
Postat av: Julia

Jättebra!x

2013-05-22 @ 20:02:54
Postat av: Louise

Sååååå bra!

2013-05-22 @ 21:21:32
Postat av: Signeli

Åh så braaaa mera!:D

2013-05-22 @ 22:19:01
Postat av: Jessika

Mer!! x

2013-05-22 @ 22:54:27
Postat av: ellinor

Jätte bra! xx

2013-05-22 @ 23:16:33
URL: http://onedirectionsfanfictions.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0