They don't know about us, chapter eighteen

Previously on They don't know about us:
"Bye!" ropade jag högt genom huset, samtidigt som jag tog på mig mina slitna låga converse. Skulle jag ta klackar skulle jag nog hugga av mig fötterna i slutet av kvällen.
"Bye, have fun!" ropade mamma. Dörren åkte igen med en smäll.
Jag hoppade in i den mörka bilen och satte fast säkerhetsbältet ordentligt.
"Shall we?" sa Zayn med en överdriven röst. 
"Just driiiiive." skrattade jag. 

 
 
LUCAS PERSPEKTIV
Ryan hade bett mig att hålla koll på både Zayn och Jessy, vilket jag lovade att göra. Jag visste inte ens varför jag hjälpte Ryan, men antagligen för att han var manipulativ och våldsam. Jag fick en klump i magen, det kändes inte rätt att göra såhär mot Jessy. Samtidigt så kändes det rätt. Hon hade valt Zayn framför mig, hon fick helt enkelt skylla sig själv för vad som skulle hända henne. Ibland brukade jag tänka att min hjärna var lika sjuk som Ryans, det stämde dock inte. Men jag antar att vi hade samma känsla för hämnd och vi båda brusade lätt upp. 
 
Jag klev in i festlokalen, som redan var full av människor. En kille gick förbi mig, jag tog muggen med alkohol som han bar. Han kollade argt på mig och stannade upp, men min blick blev hotfull och han vände genast bort blicken och gick vidare. Den sura smaken av öl fyllde mina smaklökar, och jag drack upp hela i ett svep. Jag kunde åtminstone ha kul denna kvällen, och börja mitt spanande på Zayn och Jessy någon annan dag.
 
JESSYS PERSPEKTIV
Hög musik hördes utanför lokalen som min klass hade hyrt. Det var mycket folk där, så det var inte bara folk från klassen som kommit. Det bästa med denna lokalen var att den låg avsides, så ingen skulle klaga på musiken eller massa tjoande. Bakom lokalen tornade det upp en massa träd av olika slag. Jag knäppte upp bilbältet och hoppade ur bilen, och det var antagligen första gången som inte Zayn hunnit runt för att öppna dörren åt mig. Han låste bilen med ett knapptryck och slöt sen upp bredvid mig, och vi gick in i lokalen. Musiken dunkade i hela väggarna, taket och golvet. Jag hörde inte ens vilket håll musiken kom ifrån, den var liksom överallt. Jag och Zayn gick till det lilla "köket" lokalen hade. Det var trångt, men Zayn lyckades få tag i en varsin mugg med någon gul-röd dryck i. 
"What is this?" frågade jag, som bara druckit alkohol en gång.
"Tequila Sunrise." svarade Zayn högt, i ett försök att överrösta musiken.
Jag tog en klunk genom sugröret. Det var gott, smakade ganska starkt av vodka, men smaken av juice tog övertaget. Jag tog några klunkar till.
"Easy girl, don't drink too fast." skrattade Zayn. Jag fick syn på Lucas, som stod och pratade med Adrian och en annan kille från lacrosse-laget.
"Wait here." sa jag ursäktande till Zayn och gick emot Lucas.
"Hey Lucas!" sa jag högt. Han log stort och drog in mig i en kram.
"Jess. Are you having fun?"
"I don't know. I just got here!" fnissade jag.
"Oh." log han. Jag tog några klunkar av min drink igen. 
"Have you seen Lucy?" frågade jag sedan.
"I think she's outside with Matt."
"Okey. Well, I'll probably see you later!" sa jag och började gå tillbaka till Zayn. Hans ögon var fastklistrade på Lucas.
"Helloooo?" skrattade jag och viftade med en hand framför hans ögon. Han skakade till på huvudet lätt och log.
"Can we go outside? I think Lucy is there."
"Ofcourse." Han la sin hand över min rygg och vi gick sedan mot dörren. Mycket riktigt så var Lucy utanför. Direkt när hon såg mig hoppade hon på mig och kramade mig hårt. Lukten av alkohol spred sig runt henne.
"Someone's already drunk." skrattade jag. Lucy kollade på mig ett ett skratt bubblade upp inom henne. Bakom Lucy stod Matt och pratade med några som jag inte alls kände igen.
"When are you going to tell me about you and.. Matt?" jag viskade fram de sista orden.
"Not now! Tomorrow." sluddrade Lucy och klappade mig på axeln. 
 
Timmarna gick och mer och mer alkohol slank ner. Jag och Lucy stod och dansade till den höga musiken, medans Zayn stod och pratade med några, och Matt hade jag ingen aning om vart han var. Lucy kunde knappt gå, så jag förstod inte alls hur hon kunde dansa. Men på något ytterst konstigt sätt så gick det. Trodde jag. Precis när jag släppte den funderingen över hur det kom sig att hon kunde dansa, snubblade hon. Hon ramlade rakt in i mig och jag föll ner på min rumpa. Vi började skratta hysteriskt.
"Aoouch." mumlade jag när jag skulle resa på mig. Jag kände ett par starka armar som krokades i under mina bakifrån, och drog mig upp. 
"Thank you." sa jag samtidigt som jag vände mig om, och insåg att det inte var den personen jag trott att det var.
"No problem." skrattade Lucas. "Are you alright?" fortsatte han. Jag nickade och sopade av eventuell smuts som hamnat på min rumpa.
"I'll take it from here." hörde jag den välbekanta rösten säga bakifrån, det var Zayn. När hade han kommit fram till mig? Lucas ryckte på axlarna och log lite snett åt mig innan han gick därifrån. 
"Can we dance agaaaaain?" frågade Lucy, hennes sluddrande fick mig att skratta.
"I need to take a break." skrattade jag och Lucy kollade på mig besviket.
 
Jag satt på en bänk med Zayn, utanför lokalen. Han skrattade tyst för sig själv.
"What is it?" frågade jag nyfiket.
"Last time, it was you who fell on me." svarade han och kollade på mig. Jag kände genast hur det började hetta om kinderna.
"You're blushing." konstaterade han. Han flyttade sig närmare, lukten av alkohol blev starkare. Jag skulle dock gissa på att jag också luktade ganska mycket alkohol. 
"Why are you blushing?" nyfikenheten hördes på hans röst.
"Because it was awkward!" sa jag högt och skrattade till.
"Nooo, it was hot." sa han tyst och kysste mig mjukt på halsen. Hans hand placerades under min haka, och han vände försiktigt mitt ansikte mot hans. Avståndet mellan våra läppar minskade, ända tills de träffade varandra. Fjärilarna i min mage vaknade till liv och började flaxa runt vilt. 
"Should we get inside again?" frågade han när kyssen avslutats. Jag nickade och reste mig upp efter honom. 
 
Jag stod återigen och dansade med Lucy, tills hon bara tvärstannade.
"What is it?" frågade jag oroligt. Hennes ansikte blev vitt och hon förde handen framför munnen. Jag förstod genast vad som skulle hända. Jag fattade tag i hennes arm och gick med rask takt mot toan. Eller ja, så raskt det gick med tanke på bådas vinglande. Det var upptaget på toan, så jag drog henne mot ytterdörren istället. Jag kom att tänka på skogen som var bakom lokalen, och vi hann knappt fram dit förrän äcklig spya flög ur hennes mun. Jag hann precis få tag i hennes hår, som tur var. Jag klappade henne lugnt på ryggen under hennes hulkningar. 
"Hey! What happend?" hörde jag Matts röst ropa.
"She got to much to drink! Come over here!" skrek jag tillbaka. Jag hörde fotsteg bakom mig, och Matt tog tag i hennes hår istället.
"Get some water." beordrade han. Jag nickade och sprang in i lokalen igen. Jag fyllde snabbt två plastmuggar med vatten och sprang sedan ut med de igen. Lucy satt nu ner och kollade ner i backen.
"Here." sa jag tyst och räckte över muggarna till Lucy. Hon sköljde rent munnen och spottade sedan ut vattnet, och sen drack hon ur den andra muggen. 
"I'll get her home." sa Matt lugnt.
"Oh, okey. Haven't you been drinking?"
"No." 
Vi hjälptes åt att stötta upp Lucy, och lyfte vi in henne i framsätet på Matts bil.
"Drive safe." sa jag och log. Matt nickade tacksamt. Jag kramade om Lucy och smällde sen igen bildörren. Matt körde långsamt iväg. 
Jag gick in i lokalen för att leta efter Zayn, och jag hittade honom relativt snabbt. Han stapplade fram till mig och la armarna runt mig. Mitt huvud bultade så jag vilade det mot hans bröstkorg för några sekunder.
"How much's the clock?" jag hade inte mobilen med mig, så jag hade ingen aning om vad klockan var.
"It's around twelve." log han. 
"Where's Lucy?"
"She drank to much, Matt drove her home."
"Oh. Is she alright?"
"I think so." Jag hörde på mig själv att jag lät sluddrigare och sluddrigare.
"I need to get some water." sa jag. Zayn följde med mig, jag svepte snabbt i mig det kalla vattnet. Han ställde sig sen bakom och kramade om mig bakifrån.
"You're looking hot." viskade han i mitt öra. Jag rös till och kunde nästan höra hur han började flinade. Han placerade små pussar från mitt öra, ända fram till munnen. Jag vred på mitt huvud för att komma åt bättre, men snurrade sen runt hela kroppen så vi stod vända mot varandra. Han fuktade sina läppar med tungspetsen innan våra läppar möttes. Hans hand gled från min rygg ner mot min rumpa, och jag skriade till av förvåning. Han tog tillfället i akt och hans tunga mötte min. Min hand for upp till hans hår under tiden våra tungor lekte med varandra. Människorna runt omkring försvann. Han tryckte lekfullt till på min rumpa innan våra läppar separerades. 
"I like your bum." sa han och skrattade tyst. Jag skrattade till och vred mig loss från hans grepp. 
Människorna runt om oss dansade vilt, och musiken gav mig en fruktansvärd huvudvärk. Jag grimaserade, det var nog ganska tydligt att jag inte var van vid alkohol.
"Can we go home?" frågade jag med ena handen för min tinning.
"Sure. I'll call a cab, I'm not in shape to drive." skrattade han lätt. 

Kapitel 18 ^_^ 5 kommentarer till nästa? :3

Kommentarer
Postat av: Emelie ^.^

More! :D

2013-05-15 @ 22:47:17
URL: http://betternow.blogg.se/
Postat av: Julia

Jättebra!

2013-05-16 @ 16:07:42
Postat av: Louise

SÅÅÅ bra! Meer :D

2013-05-16 @ 18:55:03
Postat av: Sandra

grymt!

2013-05-16 @ 21:22:00
Postat av: Anonym

Meeeer!

2013-05-16 @ 22:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0