They don't know about us, chapter fifteen part two

Previously on They don't know about us:
"You know how to dance?" frågade jag förvånat.
"Well, actually a friend of mine teached me yesterday." svarade han med ett flin.
"Seriously?" 
"Yes." Jag log brett, han hade lärt sig dansa på en dag, för min skull. Generat kollade jag ner i golvet. När jag kollade upp igen lägger jag märke till hur Zayns ögon ser alldeles svarta ut. Jag känner en knackning på min axel, och vänder mig om.

 
"Can I have this dance?" frågade en äldre kille. Han hade mörkt hår och såg ut att vara i 30-årsåldern. Han var för mig helt okänd.
"You must have thought I was someone else." log jag. Han skakade på huvudet.
"No. You're Jessy Brown, right?" Vem var denna mannen?
"Ehh.. Yes.." svarade jag förvirrat. Hur visste han vem jag var? 
"Then you're not the wrong person. Forget about this." sa han och log. Han gick sedan sin väg.
"That was weird.." mumlade jag när jag och Zayn återgått till dansen.
"Yes." svarade han. Han lät nästan lite irriterad.
"Do you know that guy?" 
"Lets just keep focus on the dance."
 
ZAYNS PERSPEKTIV
När dansen var klar ursäktade jag mig och gick med rask takt mot utgången. Där stod han. Ryan. 
"What the fuck do you think you're doing?!" väste jag argt. Ryan tittade upp på mig och flinade brett. Han gestikulerade med handen att jag skulle komma närmare. Jag gjorde som han bad om. 
"Don't you ever speak to me like that again." hans röst var hotfull. "You should focus on your job, instead of that girl." fortsatte han. Jag fnös åt honom. Han hade makt, och egentligen visste jag inte ens varför jag lyssnade på hans ordrar.
"What are you doing here?" frågade jag, lugnt denna gången.
"Just wanted you to know that I'm keeping my eyes on you." hans röst var lika hotfull som innan.
"Something else you wanted to tell me?" suckade jag.
"Yeah. I'll be keeping my eyes on Jessy too, she's sexy." skrockade han. 
"She's also 10 years younger than you." jag talade lugnt, trots att jag helst av allt ville slå ner honom här och nu.
"That won't stop me. She must be great in bed." det svartnade för mina ögon. Jag knöt min högre näve hårt, och svingade den mot Ryan. I sista sekunden tog någon tag i min arm.
"ZAYN! Stop!" skrek Jessy. Jag slappnade av lite grann, och tog ner min näve. Ryan spände sin blick hårt i mig.
"If you ever try that again, I swear to god that I'll kill you." spottade han argt. Han gav Jessy en slängkyss innan han gick sin väg.
 
"Who was that?" Jessys ögon skrek av nyfikenhet när hon ställde frågan. Jag tog ett djupt andetag.
"That was Ryan." Hennes ansiktsuttryck blev helt blankt. 
"How did he know who i was?"
"I have no idea." svarade jag och ryckte på axlarna.
Vi gick runt skolan, båda två lite tagna av händelsen som nyss inträffat. Solen hade gått ner och det var total tystnad, förutom musiken som hördes ifrån idrottshallen. 
"What did he say?" Jessy stannade upp och kollade på mig.
"What?"
"You were going to hit him. What did he say?" upprepade Jessy.
"He said he'll be keeping his eyes on us." Jessy kollade på mig, som att hon väntade på att jag skulle fortsätta prata. Hon visste att det var mer. "He also said you were sexy, and he said that you seemed to be great in bed." fortsatte jag. Jessy grimaserade äcklat, och gick sedan fram till mig och la armarna runt mig.
"Thank you." sa hon tyst.
"For what?" frågade jag förvånat och la armarna runt henne. Hon släppte omfamningen och kollade på mig.
"For protecting me." Jag log lätt.
"We should get back inside again."
 
JESSYS PERSPEKTIV
Jag nickade instämmande. Denna kvällen skulle bara utspelas ikväll, och sen aldrig mer komma tillbaka. Lika bra att ta vara på den. Zayn la sin hand vid min svank medans vi började gå mot idrottshallen. När Zayn öppnade upp dörren stannade jag stumt till.
"What is it?" frågade han förvånat. Jag andades in djupt och vände mig mot honom.
"I really appreciate that you took me here."
"No problem Jessy." svarade han och ryckte på axlarna.
"And I really like you." sa jag snabbt. Så snabbt att jag faktiskt undrade om han ens hörde vad jag sagt. 
"I like you too." log han. "I like you very much." upprepade han och strök med tummen över min kind. 
 
Det var betydligt livligare musik i idrottshallen nu. Trots att alla tjejer hade mestadels långa klänningar, kunde dom röra sig åt alla håll och kanter. 
"I'll be right back." sa jag till Zayn, och började gå mot toaletterna. Halvvägs genom idrotshallen fick jag syn på Lucy.
"Lucy!" sa jag och vinkade. Hon log brett och gick mot mitt håll.
"Guess what?" frågade hon och log finurligt.
"What?" motfrågade jag henne och la armarna i kors.
"Wait here." sa hon tyst och försvann iväg. Hon kom tillbaka en minut senare med en varsin mugg, fylld med bål.
"Drink." beordrade Lucy. Jag förde muggen mot läpparna och grimaserade när vätskan brändes i halsen.
"Is this vodka?" frågade jag tyst. Lucy nickade och skrattade till.
"Matt gave it to me."
"Okey. But I really don't want to drink." fnissade jag. Lucy putade med underläppen.
"I gotta go to the bathroom." ursäktade jag och fortsatte mot toaletterna. På vägen till toan drack jag upp resterande innehållet i plastmuggen. Det var starkt, åtminstone för mig som bara druckit en gång i mitt liv. 
 
Jag gjorde mina behov på toan och återvände till Zayn. Han log när han såg mig komma gåendes. 
"Should we dance or something?" frågade jag. Jag hade ingen aning om vad man annars skulle göra. Den lilla mängd alkohol jag fått i mig hade inte påverkat mig så starkt, dock kände jag mig modigare och gladare. Innan Zayn hann svara kom Lucy upp vid min sida.
"WE NEED TO DANCE JESSY." skrek hon. Hon hade definitivt fått i sig mer alkohol än mig. Jag log ursäktande mot Zayn och följde efter Lucy när hon drog ut mig på dansgolvet. Det var smockat, men på något konstigt sätt lyckades vi hitta lite plats åt oss. Vi gungade i takt till musiken, skrattade och hade kul. Precis som det skulle vara på en bal. 
 
Klockan var nu kvart i tolv, och jag bestämde mig för att åka hem. Balen skulle sluta klockan tolv, så hellre att gå ut ensam nu än att trängas när alla skulle ut. Jag sa hejdå till Lucy och alla mina andra vänner, och gick sedan med Zayn till bilen. Himlen var vacker och stjärnklar.
"I had fun tonight." log jag och kollade på Zayn, som var fokuserad på körningen.
"Yeah, me to." svarade han.
Jag uppskattade att han följt med mig, väldigt mycket. Jag tror faktiskt inte att han tyckte det var sååå roligt att hänga med massa 17 och 18-åringar som hade sin bal. När vi åkt en stund stannade han slutligen utanför mitt hus, och som vanligt hoppade han ur bilen och sprang runt till passagerarsidan för att öppna dörren åt mig. Jag suckade lätt åt honom, och han gav mig ett flin tillbaka.
"No!" utbrast han när jag började kliva ur bilen. Jag kollade med förvirrad min på honom, och fattade nada av vad han menade. Han satte ena armen vid mina knäveck och den andra bakom min rygg, sen lyfte han upp mig. Jag tjöt till av förvåning.
"What are you doing?" skrattade jag. Han skrattade åt mig och började gå mot dörren.
"I think it's pretty obvious what I'm doing!" svarade han och skrattade till. När vi nått fram till dörren ställde han försiktigt ner mig. Jag hann knappt blinka innan hans läppar nuddade mina. Jag kysste mjukt tillbaka på hans mjuka läppar. 
"Thank you so much for taking me to prom." jag visste inte hur många gånger jag sagt det, men det kändes bra att fortsätta säga det.
"No problem Jess. But you owe me now." sa han och blinkade med ena ögat.
"Yeah right." skrattade jag. Jag öppnade ytterdörren och log mot honom. 
"Bye Zayn."
"Bye." 
Jag stängde dörren och sparkade av mig klackskorna. Mina fötter värkte något otroligt. Det var nersläckt i huset, vilket tydde på att mamma och pappa sov. Jag smög in på mitt rum och klev försiktigt ur min vackra klänning. Den bildade en liten hög på mitt golv, tillsammans med alla mina andra kläder som låg på golvet. Försiktigt lyfte jag upp den och hängde in den i sin skyddsväska. Jag släppte ut mitt hår från uppsättningen och borstade igenom det snabbt. Sen tog jag på mig en stor svart t-shirt, som nådde ner till hälften av mina lår. 
Jag hoppade till av förskräckelse när någon knackade lätt på mitt fönster. Vem fan knackade på mitt fönster, tjugo över tolv en tisdagkväll?
Med hjärtat i halsen vinklade jag långsamt persiennerna för att se vem som befann sig utanför mitt fönster. 

Part 2 :3 5 kommentarer till nästa kapitel c: <3
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Meeeeeeeer!!!!

2013-05-11 @ 23:50:34
Postat av: Sara

Omg, mer!!!

2013-05-12 @ 00:32:22
Postat av: Lisa

mer mer mer! :D

2013-05-12 @ 11:34:58
Postat av: Julia

Asbra!c

2013-05-12 @ 18:57:15
Postat av: Louise

Meeeeeeer! :D

2013-05-12 @ 21:30:23
Postat av: Minnamadeleine

Sjukt bra! Mer! x

2013-05-12 @ 23:21:01
URL: http://minnamadeleine.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0