They don't know about us, chapter thirteen

Previously on They don't know about us:
"Jessy, I'm so sorry. I didn't mean to interrupt." sa han generat.
"Ehum, it's okey dad. I guess." svarade jag, minst lika generat.
"This is as much awkward for me as it is to you.. But I hope you're using prote.." längre hann han inte innan jag visste vart samtalet var påväg. 
"DAD! Please, just don't.. Goodnight." avbröt jag honom innan jag for in till mitt rum. Jag tog av mig kläderna, och drog istället på mig min sov t-shirt och ett par shorts. Jag var alldeles för lat för att borsta tänderna, så jag hoppade direkt ner i sängen. 

 
 
Jag och mamma satt vid köksbordet och åt frukost tillsammans. Pappa hade åkt iväg för att fiska med en av sina barndomsvänner, trots att regnet öste ner utanför. "Better fishing!" hade pappat skrockat när jag och mamma påpekat vädret. När jag var liten hade pappa ofta tagit med mig ut och fiskat. Jag älskade det då, men precis som med allting annat så växte jag ifrån det. Egentligen älskade jag det nog inte, då jag än idag var livrädd för fiskar. Men jag älskade att umgås med min pappa. 
"So how was the date last night?" frågade mamma.
"It was fun. We saw a movie."
"Sounds like fun. Your dad also told me about something.." fortsatte hon med ett finurligt leénde.
"Oh my god. Oh. My. God." skrattade jag och begravde ansiktet i händerna. Mamma började också skratta, samtidigt som hon dukade av bordet.
"But I think he exaggerated a bit when he told me." försökte hon lugna mig.
"Oh..Yeah, he probably did." sa jag generat.
"Yeah, he was like: AAH his tongue was in Jessys throat, his hands all over her body!!!" sa mamma med ett försök att imitera pappa. Jag kände hur mina kinder genast ändrade färg. Pappa hade inte överdrivit, inte ett dugg.
"Wow. He really exaggerated." sa jag och försökte låta så trovärdig som möjligt.
"Thanks for the breakfast." tillade jag innan jag reste på mig och gick till mitt rum. Jag kände inte för att tala ytterligare med någon av mina föräldrar om gårdagens pinsamma händelse.
 
Jag spottade ut tandkrämen och sköljde noggrant rent tandborsten. Jag borstade även igenom mitt hår, som verkade ha levt sitt eget liv under natten. När jag borstat igenom håret satte jag upp det i en slarvig knut. Jag gick till mitt rum igen och kollade ut genom fönstret, i hopp om att vädret skulle vara bättre. Men icke. Mobilen pep till.
 
"What are u up to? :) x" det var ifrån Lucas. Hur dumt det än kändes att erkänna det för mig själv, så kände jag inte för att ens tänka på honom. Jag visste att han hatade att jag och Zayn umgicks, och jag orkade inte höra om hur dålig Zayn var för mig. Jag gillade Lucas också, men han var liksom... för bra. Jag valde att ignorera smset. Han kunde knappast veta om jag sett det eller inte. 
Samtidigt som mina tankar var runt Lucas, började mobilen vibrera i min hand. Zayn ringde.
 
"Hello?" svarade jag.
"Heeey. What are you doing?" frågade Zayn.
"Ehum, nothing..  Why?"
"I was just curious. And about last night.." jag rodnade genast. Jag var glad över att ingen såg mig. 
"What about it?" frågade jag tyst.
"Your bum is very.. squeezable." sa han, och jag kunde se framför mig hur han flinade. 
"Shut up!" skrattade jag.
"Why? You liked it."
"Says who?" frågade jag snabbt tillbaka. Han blev tyst ett par sekunder. 
"Your moaning." fnös han självsäkert. Jag blev tyst, herregud vad skulle jag svara? Höjden av pinsamhet var detta för min del.
"Imagine how much I could make you moan." fortsatte han, med en något tystare och hesare röst.
"Zayn!" utbrast jag högt.
"Yeah, that's what you would be screaming." skrockade han.
"I'm going to hang up now, bye." sa jag kallt och la på luren. Han blev tydligen inte generad av något. Hans sätt att prata gav mig rysningar. Mobilen plingade till.
 
"I'm sorry..:) But you were being soo hot last night.. ;) x, Z"
 
"Omg stop it Zayn.." svarade jag.
 
"Why are you being so prude? :("
 
"Maybe I'm just uncomfortable talking about.. that stuff :))"
 
"But I like it bc I know u r blushing, it's cute :)"
 
Den killen alltså. Han gick emellan att vara kaxig, elak, snäll och.. het? Hans snabba humörskiftningar gjorde honom så mycket mer intressant. 
 
LUCYS PERSPEKTIV
Hela fredagskvällen hade mina känslor vandrat från att vara glada till oroliga, och sen åter igen till glada. Om Jessy gillade Zayn skulle jag inte stoppa henne, men han skrämde mig. Jag kände honom inte, och hade inte planer på att försöka bekanta mig med honom heller. 
"I'm going to Jessy!" ropade jag i det ekande huset. Jag insåg att jag var hemma själv, som vanligt. Jag låste dörren bakom mig och hoppade sedan in i familjens lilla bil. Regnet öste ner, som vanligt. Just nu längtade jag efter att få träffa min bästa vän och bara ta det lugnt.
 
"Haaai!" utbrast Jessy och kramade om mig. Jag log brett till svar och kramade tillbaka. Vi gick direkt till Jessys rum och placerade oss på sängen. 
"Tell me about the date." sa jag med nyfiken blick. Jessy vred lite på sig.
"We went to the cinema." sa hon och vände ner blicken. "And I think the movie was Dark Skies or something. It was scary as fuck." skrattade hon.
"Classic move. Did he yawn and put his arm around you?" skrattade jag. Man trodde att det bara var sånt man såg på film; att man kollar på film med en kille, killen gäspar och bara råkar lägga armen runt en. Jessy skrattade tillbaka.
"And he bought me food from McDonald's after the movie." fnittrade hon. Jag fortsatte kolla på henne med stora ögon.
"Then he drove me back home. And we kind of.. kissed." hon rodnade lite.
"Was it just a small kiss?" frågade jag utmanande.
"According to my dad we had our tongues down eachoters throats." svarade Jessy med ihoppressade läppar.
Min haka föll ner i golvet. Jag brast ut i skratt och likaså Jessy.
"WAIT! Did your dad...?"
"Yup. He was throwing the trashes..." fnissade Jessy generat.
"Oh. My. God." mimade jag, och åter igen brast vi ut i skratt. Det måste ha varit höjden av pinsamhet. 

13 :))) Nu ska lilla jag sova, skola imorgon :) 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Sjukt bra ! MEEEEEEEEEEER <3

2013-05-06 @ 17:23:40
Postat av: Julia

ÄLSKAR DET!x

2013-05-06 @ 19:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0