They don't know about us, chapter ten

Previously on They don't know about us:
 
"Now that we're friends again, what r u up to? Zayn, x"
 
"Nooothing at all. Come to my place? :)"
 
"I'll be there in a minute. While waiting for me to arrive you could get naked. ;)"

Jag valde att ignorera det sista smset, dels så var ämnet för genant och dels så ville jag inte ens ge det uppmärksamhet. Den ända anledningen till att jag ens bad honom komma var för att prata. Och för att titta på honom. Och känna hans doft. Och nu plågade min hjärna mig åter igen. Anledningen till att jag bad honom komma var för att prata, om det som hänt.

 
 Jag puffade till mitt hår lite lätt och rätade till min tröja, innan jag kollade ut genom fönstret för att se om Zayn kommit fram. Det hade han. Han stod med ryggen lutad mot sin svarta bil, med en cigarett mellan sina läppar. Han kastade cigaretten på backen och drog med foten över den, och sen gick han mot mitt hus. Det tog inte lång tid innan det knackade på dörren. Nervöst satte jag handen på handtaget och öppnade.
"Hi" log jag.
"Hello Jess." svarade han och klev in. En stark lukt av rök spred sig.
Tystnaden lade sig som ett tungt täcke i luften. Jag harklade mig och steg in i köket.
"Do you want something to drink?" ropade jag för att det skulle höras till hallen.
"No thanks." fick jag till svar, och jag insåg att han hade följt med till köket.
"Oh, I thought you were in the hall. Sorry for screaming."
Han ryckte på axlarna och log. Jag tog fram ett glas till mig och fyllde det med vatten, och sen gick vi in till TV-rummet och slog oss ner i soffan.
"I'm really sorry about my behaviour last week.." sa jag sedan tyst.
"I'm sorry too. Sometimes I get.. mad, obviously." svarade han med ett snett leénde. Jag nickade bara, och visste inte riktigt vad jag skulle fortsätta konversationen med. Jag ville fråga om kyssen, men det skulle bli alldeles för pinsamt. 
"Why did you kiss me?" orden flög ur mig. Dumma, dumma mig. Jag kände hur det började hetta på mina kinder.
"I wanted to I guess." det verkade inte genera Zayn det minsta att prata om det.
"Why did you kiss me?" frågade han sen. 
Genast kände jag hur det började hetta ännu mera om mina kinder, om det nu var möjligt.
"I-I don't know." svarade jag och försökte undvika ögonkontakt. "It was a mistake." mumlade jag fram tyst.
"A mistake? Why?"
"Because to me a kiss means something." återigen flög orden ur min mun. Bravo Jessy, nu skulle han tro att du var en galen stalker som blev förtjust i alla killar hon såg. 
"And for you, a kiss means.. nothing but sex.." sa jag tyst och rynkade lite på näsan. Zayn ryckte till på sin plats i soffan.
"Woooah, easy now." skrattade han lätt. "Who told you that?" fortsatte han.
"Ehum, me? You're a creepy drugdealer who gets in fights." jag hämtade andan innan jag fortsatte. "And I've heard some rumors about you and girls."
Zayns mun formades till ett o. Han bet sig i underläppen, antagligen funderade han på ett svar.
"Yes, I get into fights. And yes, I've been with a lot of girls." svarade han med frånvarande blick.
"And about drugs.. I can't tell you about it, but that is not something I normally do. I owe Ryan, and that's the only way to pay it off. And I don't do drugs." fortsatte han. En pinsam tystnad la sig i luften.
 
"So the kiss meant something to you?" sa Zayn efter ett par minuters tystnad. Han flinade stort.
Djupt drog jag in luft genom näsan, och andades ut genom munnen. "Yes." 
"I am pretty irresistible." sa han och höjde på ögonbrynen. 
"Oh stop it!" skrattade jag och gav honom ett försök till en arg blick. 
"Okey, seriously. It meant something to me aswell." sa han med allvarlig ton.
Mitt hjärta stannade och det pirrade till i magen. Min hjärna kortslöts - vad skulle jag svara? Detta var antagligen det värsta som kunde hända, en kille som hade som jobb att slå ner folk och ta betalt för droger sa att våran kyss betydde något för honom. Och trots att jag ibland kände mig lite rädd omkring honom, så kunde jag aldrig få honom ur mina tankar.
"What are you thinking of?" avbröt han mina tankar.
"Uuhm, nothing." svarade jag genant och kollade ner i mitt knä.
"Okay. Would you like to go on a date with me?" jag kollade chockat på honom.
"O-okey."
"Nice. Friday, I'll pick you up around eight?" Jag nickade som svar.
 
Zayn hade åkt, och klockan var nu sju, vilket betydde att mina föräldrar snart skulle komma hem. I brist på annat att göra, drog jag fram dammsugaren och började med köket. Det var stora dammråttor vid lister och under köksbordet.
"Euuwk." utbrast jag högt för mig själv när en stor spindel sögs in i dammsugaren. 
Klockan slog halv åtta när jag äntligen lyckats dammsuga alla ytor, och fått in dammsugaren i sin garderob. I samma sekund klev även både mamma och pappa in genom dörren. 
"Hello!" ropade jag och gick mot hallen.
"Hi darling." svarade pappa och drog in mig i en kram. Mamma log bara.
"What are we going to eat today?" frågade jag nyfiken.
"We bought chinese." log pappa.
 
Vi alla satt proppmätta när vi ätit upp våran mat. Pappa suckade djupt, och såg ut att kunna däcka när som helst. Pappa var så gott som besatt av kinamat, det fanns inget stopp i honom när han väl börjat äta det.
"So.. I''ve got a date on Friday." avbröt jag tystnaden.
Mamma spärrade förvånat upp sina ögon.
"You are? With who?" frågade hon, med samma förvåning i rösten.
"Zayn. The boy who came here last week, you let him in." svarade jag och kollade på mamma.
"Oh, with the dark hair." sa mamma och det såg ut som att hon kopplade. Hon nickade långsamt.
"Sounds like fun." sa pappa.
"Yeah, I hope so." log jag.
Jag dukade av bordet och for sedan in i duschen. Den varma strålen brände nästan mot min bara hud, men det var skönt. Jag trevade med handen efter min handduk och fann den, och virade den längs min kropp. Spegeln över handfatet hade immat igen, så jag drog med handen för att få bort imman. Jag torkade min kropp och virade sen in mitt hår i handduken, och jag tog sen på mig ett par rena trosor, en stor t-shirt och ett par mjukisar. Snabbt borstade jag tänderna, och sedan for jag in i mitt rum. Klockan var runt halv 10, så jag beslutade mig för att bädda ner mig och somna. Imorgon var det torsdag, och bara en vecka kvar innan skolan slutade för gott. Med positiva tankar lät jag mig omfamnas av drömmar och jag föll in i en djup sömn.

Har inte kunnat uppdatera då jag vart på besök hos en sjuk släkting. Här får ni ett till kapitel iallfall :3 x

Kommentarer
Postat av: Louise

Så sjukt bra!

2013-05-01 @ 19:13:48
Postat av: Julia

Riktigt bra!

2013-05-01 @ 19:28:51
Postat av: ellinor

Det här är jätte bra, bara att fortsätta så! xx

2013-05-01 @ 21:52:43
URL: http://onedirectionsfanfictions.blogg.se
Postat av: Moa

SÅ BRA!!! mera nu!! <3

2013-05-01 @ 22:12:38
URL: http://mysideoffanfictions.blogg.se
Postat av: :)

SKRIV MERA, JAG ÄLSKAR DEN

Svar: TACK<3
likethisitis.blogg.se

2013-05-02 @ 16:56:46
Postat av: Linnea

Jätte bra ! Började läsa igår och är redan fast ! MEEEEER <3

2013-05-02 @ 20:50:27
Postat av: Linnea

Jätte bra ! Började läsa igår och är redan fast ! MEEEEER <3

Svar: Waaah vad glad jag blir!!!! :D:D<3
likethisitis.blogg.se

2013-05-02 @ 20:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0