They don't know about us, chapter twentyeight

Previously on They don't know about us:
"Zayn!" tjöt jag. Ett litet skratt fann sin väg ut mellan hans läppar. Jag placerade mina armar runt hans nacke och kysste honom mjukt på läpparna. Hans händer vilade på mina höfter. Jag försökte separera våra läppar, men Zayn följde efter med sitt huvud. Jag vred mig ur hans grepp skrattandes.
"I'm gonna take a shower, and then we can go to your flat." log jag.
"Okay, I'll just wait here." sa Zayn. Hans röst var överdriven och han putade med underläppen.
"I'm not going to ask you to join me in the shower." sa jag med ett försök till irriterad röst.
"I know. That sucks babe."

 
 
"Zaaayn?" ropade jag högt inifrån hans sovrum.
"Yeah?" ropade han tillbaka frågandes.
"Can you buy some candy too?" Jag hörde hur han skrattade till för sig själv.
"Yes. I'll be right back!"
"Thank you, bye!"
"Bye."
Zayn skulle åka för att handla, vilket gjorde att jag blev ensam kvar i hans lägenhet. Den varma sängen kändes som en magnet, motvilligt reste jag mig upp ur den. Klockan var bara halv sju, och att somna nu skulle betyda att jag antagligen skulle vakna mitt i natten. När jag gick förbi spegeln i rummet skrattade jag tyst för mig själv. Jag stannade till och granskade mig en stund. Efter att jag hade duschat hemma orkade jag inte anstränga mig angående kläderna, så jag hade slappt dragit på mig en rosa tröja i velour med ett par matchande byxor. Mitt klädval var också anledningen till att jag vägrat följa med till affären. Och för att inte tala om mitt hår - jag hade satt upp det samtidigt som det var blött, så när jag sedan släppt ut det såg det ut som ett skatbo. Jag gick vidare till köket där jag uttråkat öppnade kylskåpet; tomt. Efter några djupa suckningar hörde jag min mobils ringsignal lyda gällt. Med raska steg gick jag tillbaka till sovrummet, där mobilen låg på nattduksbordet.
 
"Hi mom!" svarade jag glatt.
"Hi. Where are you, Jessy?" mamma lät inte lika glad.
"Uhm.. Why?"
"Answer me Jessy." mammas kalla ton fick mig att bli osäker.
"I'm at Zayn's flat."
"Send me the address, I'm picking you up."
"Wha--? No, no you're not!" fräste jag irriterat.
"I'm not discussing this Jessy!"
"I'm eighteen this year, c'mon mom." försökte jag.
"But you're not eighteen yet. We got A LOT to talk about. Send me the address." med det sagt lade hon på. Oron spred sig inom mig, vad hade egentligen fått henne så irriterad? Varför skulle hon hämta mig? Mot min vilja gjorde jag som mamma bett mig om, jag skickade adressen.
 
Jag stod på parkeringen och väntade på att mamma skulle komma. När bilen rullade in på parkeringen var det ingen glad mamma som satt i bilen. Jag öppnade bildörren och smällde den hårt efter att jag satt mig. 
"What is it?" frågade jag. Mamma kollade inte ens på mig. Jag suckade och lutade sedan huvudet mot den kalla rutan. Jag fiskade upp mobilen ur fickan på de rosa byxorna.
 
To Zayn:
"Mom freaked out about something. She's driving me home right now.."
 
Jag hann trycka på skicka-knappen precis innan mamma roffade åt sig mobilen.
"You don't need this for a while." spottade hon ur sig. Herregud, vad hade jag gjort som var så illa?
 
När vi kommit hem stod pappa i hallen, med minst lika argt uttryck som mamma. Mamma och pappa gick tillsammans in i köket. Ett gnisslande ljud uppstod och därefter två duns, vilket tydde på att de satt sig ner.
"Come in here." sa pappa högt. Oh shit, detta var seriöst. Jag knöt upp snörningen på mina skor och gick därefter in i köket. Mamma och pappa satt bredvid varandra. Mamma nickade mot en stol mittemot dem och jag slog mig osäkert ner. Nervöst började jag pilla med mina naglar. Varken mamma eller pappa sa något.
"What is this about?" sa jag efter ett par minuters tystnad. Mina föräldrar gav varandra en menande blick, mamma drog sedan in luft i lungorna för att börja prata. 
"Lucy's mom called me today." började hon. Jag kände hur deras ögon brände mot mig, jag var alldeles för nervös för att våga möta deras blickar. 
"And she told me that Lucy's dad has been using both alcohol and drugs." fortsatte hon. Jag började ana vart detta samtalet tog vägen. Jag var beredd att försvara Zayn.
"Lucy and her mom is moving tomorrow." Jag pustade ut, lättad över att detta inte hade något att göra med Zayn. Efter ett tag insåg jag vad mamma faktiskt berättat. Med uppspärrade ögon kollade jag på mamma, sedan på pappa, och sen tillbaka på mamma.
"What?! Is she mov- No, she would've told me!" utbrast jag upprört.
"Lucy is very.. unhappy right now. She's barely talking to her mom." sa pappa. Deras ögon var fyllda av medlidande.
"And Lucy's mom also told us.." sa pappa tyst. Hans röst dog ut ju längre in på meningen han kom.
"That Zayn is a drugdealer." fyllde mamma i. Mitt hjärta stannade och jag stirrade med tom blick på mina föräldrar.
"Lucy's dad.. I mean, Zayn broke his nose!" pappas röst lät upprörd.
"You can't see him again." sa mamma tyst. Så tyst att det knappt hördes. Men jag hörde, mycket väl. Jag reste mig upp från stolen och slog handen argt i bordet.
"WHAT?" skrek jag högt. Det bubblade av ilska inom mig.
"Zayn is the bad guy?" fräste jag argt.
"Jessy! Don't defend him!" röt pappa. 
"Of course I'll defe-" började jag, men blev avbruten.
"ZAYN IS DANGEROUS. He's probably high as the eiffel tower all day long!" det var mamma som pratade med hög röst nu.
"Mom! He's not even using drugs!" försökte jag.
"Did he make you say that? Who knows what that junkie makes you say!" snäste hon tillbaka.
"He's not a junkie!" vid det här laget fann min ilska sin väg ut genom min tårkanal. Salta tårar rann längs mina kinder.
"He will hurt you at some point. He's dangerous Jessy." mammas röst var nu lugnare, något pappa inte gillade.
"He probably took your virginity too!" röt han argt. "Did he force you to do something you didn't want to?" tillade han.
Min hjärna gick på högvarv. Att pappa ens vågade anta att Zayn skulle ha gjort något mot min vilja. Och att mamma förutspådde att Zayn skulle skada mig - bara för att han skadat Lucy's pappa? 
"I hate you." fräste jag mellan tårarna. Jag sprang till mitt rum och smällde igen dörren bakom mig. Med tårarna rinnandes längs kinderna tryckte jag ner mitt ansikte i kudden och grät högt.
 
Dramat var inte slut än - höga röster bråkade utanför mitt rum. Trots mitt humör reste jag mig nyfiket från sängen och öppnade min rumsdörr några centimeter. 
"Get out of my house!" skrek pappa. Skrek han det åt mamma? Jag klev ut ur mitt rum. Personen jag såg stod i hallen förvånade mig minst sagt. 
"I'm just here to see how Jessy is." Zayn's röst var lugn men hög. 
"You're never talking to her again. And definitely not seeing her." sa pappa barskt. Golvet knakade under mina fötter, vilket fick Zayn's blick att vändas mot mig.
"I'm seeing her right now." sa Zayn, och avfyrade ett svagt leénde mot mig.

Kapitel 28 :3 5+ kommentarer till nästa del :) x

Kommentarer
Postat av: Sara

Meeeeeer!

2013-06-06 @ 16:20:59
Postat av: Julia

ÄLSKAR DET.x

2013-06-06 @ 16:42:42
Postat av: Emelie ^.^

Mer, mer, mer, mer!! :D

2013-06-06 @ 17:07:58
URL: http://betternow.blogg.se/
Postat av: Louise

omgomgomgomg meeeer!

2013-06-06 @ 18:34:49
Postat av: Sandra

åhh, du är så sjukt duktig!

2013-06-06 @ 19:31:15
Postat av: Lisa

gryyyym! MER!

2013-06-06 @ 21:13:40
Postat av: ellinor

Mother of god, jag MÅSTE få beta. SHIIIIT! xx

2013-06-07 @ 01:29:23
URL: http://onedirectionsfanfictions.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0