They don't know about us, chapter two

Previously on They don't know about us:
"Bye Jessy." sa han och log.
"Bye." svarade jag och stängde sedan dörren, och låste noggrant efter mig. Jag gick mot mitt rum och slängde av mig kläderna, och satte istället på mig ett linne och ett par pyjamas shorts. Sängen hade aldrig känts skönare än såhär. Precis när jag nästan slocknat pep mobilen högt.
 
"Sleep well Jessy. Next time I'll stay the night ;) x, Zayn" Hur sjutton hade han fått mitt nummer? Just nu orkade jag inte ens bry mig, utan jag la ifrån mig mobilen och somnade sedan.


Solens strålar lös starkt igenom persiennerna som hängde i fönstret. Trött sträckte jag på mig, för att sedan gnugga mig i ögonen. Jag kollade på mobilen - klockan var redan strax efter tolv. Jag hade aldrig i mitt liv sovit så länge. Just när jag skulle resa på mig började hela rummet snurra, samtidigt som det kändes som att en blixt slog ner i mitt huvud. 
"I will never ever drink again." mumlade jag tyst för mig själv. Långsamt reste jag på mig, borstade igenom håret och satte sedan upp det i en knut på huvudet. Sedan gick jag in på toan, tvättade ansiktet och därefter öppnade jag medicinskåpet. Jag svalde ner en aspirin, i hopp om att sänka den hemska huvudvärken. Egentligen kände jag bara för att gå och lägga mig, men då skulle jag sova bort hela dagen antagligen. Vädret såg dock inte lovande ut. Jag låste upp min mobil och kollade gårdagens sms. 
 
"Sleep well Jessy. Next time I'll stay the night ;) x, Zayn" Hur hade han fått tag i mitt nummer? Jag valde att svara på smset.
 
"How did you even get my number?" svarade jag. Jag hade inte höga förhoppningar på att han skulle svara på min fråga, och egentligen borde jag nog bara ha ignorerat honom. Lucy hade varnat mig, och det var nog inte utan anledning att döma utav bråket jag fick höra. Mobilen pep till.
 
"While you were throwing up, I took my time to send a message from your phone. Nice huh? x" jag fnös åt det kaxiga svaret. Han hade ju hållt upp mitt hår? Dock inte under hela tiden. En sak var säker, han hade attityd som hette duga.
 
"You're such a dick. Bye :)" svarade jag kyligt. Till min stora förvåning slutade Zayn svara. 
 
Jag passade på att ta mig en dusch, mitt hår kändes ofräscht och luktade alkohol. Efter duschen drog jag på mig ett par mjukisbyxor och en vit hoodie, och ett par gosiga tofflor. På fönstret bildades små regndroppar, som sedan blev allt större och fler. Hårda knackningar hördes på dörren, det var antagligen Lucy.
 
"Heey!" sa jag och öppnade dörren med ett glatt leénde. Jag blev minst sagt chockad när jag såg att det var Zayn som stod utanför.
"Wow, you're happy to see me." svarade han och härmade sättet jag pratat på.
"What are you doing here?" suckade jag och tittade lite generat ner i marken.
"Mr Dick brought you a pizza." svarade han och skrattade lite självsäkert. Det verkade som att han aldrig skämdes. Hans spydiga tonfall fick mig att vilja spy. Jag drog åt mig pizzan, som kändes väldigt frestande en dag som denna. Zayn klev in i huset.
"Whoo, easy now. You can't come in." sade jag.
"Why not?" frågade han och fyrade av ett snett leénde.
"B-because... My parents are home." ljög jag.
"You're lying. The car is not home."
"Who said they own a car?" svarade jag snabbt
"Just guessing." sa Zayn kaxigt och steg sedan in i huset. Han tog av sig skorna och hängde upp sin blöta skinnjacka. Jag stängde dörren och gick och lade pizzakartongen på köksbordet. 
 
Av någon konstig anledning gick jag med på att äta pizza med honom. Eller jag kanske inte gick med på det, han hade ju trots allt klivit rakt in i mitt hus. 
"Was it the first time you were drinking last night?" frågade Zayn från ingenstans.
"Why? And yes." svarade jag.
"Just guessing. You were so much more fun with alcohol in you." flinade han. Varför var han så spydig hela tiden? Av någon konstig anledning funkade hans kaxiga attityd, jag kunde inte neka att han dessutom såg bra ut. Han såg mer än bra ut. 
"The pizza was good. I'm gonna go watch some TV now.svarade Zayn och reste sig snabbt.
"Excuse me, but what the fuck is your problem? You can't just come in here and do what you want." högg jag emot.
Zayn vände sig mot mig, och ställde sig en decimeter ifrån mitt ansikte. Nervös var minst sagt vad jag blev. Han tittade på mina läppar, och fuktade sedan sina egna med spetsen av hans tunga. Hans spruckna läpp var något svullen. Jag backade undan ett steg, Zayn skrattade lite lätt åt mig.
"Oh yes I can.svarade han och log. Jag andades lättat ut. För en sekund trodde jag att han skulle slå mig. Jag visste inte vad han var kapabel till att göra. Samtidigt som det skrämde mig, så gjorde det mig nyfiken. Jag ville veta mer om honom. Jag följde med honom in till vardagsrummet, och satte mig på andra änden av soffan. På TV:en visades bara en massa gamla serier, någon dålig film och sen så har vi Disney Channel. Ingenting var särskilt lovande med andra ord. Kanske det var positivt dock - Zayn kanske skulle gå?
Till min besvikelse stannade han upp på en kanal där det var Fast & Furios marathon.
"You can sit closer to me, if you want?frågade Zayn och jag kände hur hans blick brände på mig. Jag ignorerade och höll fast min blick vid TV:n.
"Okey, then I'll just come to you." fortsatte han lugnt, och flyttade sig sedan närmare mig. Hur vågade han? Vi kände inte ens varandra. 
"Sooo cozy, right Jessy?" sa han med ironi i rösten samtidigt som han la sin arm över mina axlar. Jag tog tag i hans handled och lyfte bort armen, det ända han gjorde var att skratta. 
 
"Seriously, what do you want from me? You're really starting to annoy me." utbrast jag efter några minuters tystnad.
"I just wanna hang out ya know." sa han och kollade på mig med ett flin. 
"I find it hard to believe that." svarade jag med kall röst.
"No, I'm actually just here because you want me to." fick jag till svar.
"I want you here? Wow, that is a great exaggeration." skrattade jag.
Han ryckte lätt på axlarna.
"You know what I think? I think you find me attractive. But you're also a bit afraid of me." sa han och tittade på mig med det där hånfulla leéndet.
"Attractive? You're out of your mind." fnyste jag.
"So your pulse doesn't raise when I do this?" 
Jag blev genast nervös. Vad skulle hända nu? Zayn tog tag i min haka försiktigt, vred mitt huvud mot hans. Genast stelnade jag till. Han låste fast sin blick i min och närmade sig långsamt. Mitt hjärta stannade till. Vad gör han?
När han var bara några få centimeter ifrån mig, skrattade han och släppte taget om min haka, och ökade åter igen avståndet mellan oss.
"Actually, I'm gonna go now. Sorry to disappoint you, but I won't stay the night. Goodbye sweetheart." sa han hånfullt och gick mot dörren, satte på sina ytterkläder och försvann. 
Vad hade just hänt? Han visste exakt vilken effekt han hade på mig. Jag var livrädd - men så nyfiken på denna killen. Vad jag inte förstod, var vart hans mod kom ifrån. Jag fick en stark känsla av att jag inte skulle bli av med honom i första taget. 

Vad tycker ni so far? För att nästa kapitel ska släppas vill jag ha 2 kommentarer. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra, meeer!

2013-04-22 @ 07:06:57
Postat av: Sara

Wow superbra ! :D

2013-04-22 @ 07:11:05
Postat av: Louise

sååååå jädra bra!

2013-04-22 @ 15:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0